Hjärte gryn

Tiden bara kutar i väg nu mera.Idag innan jobbet åkte vi till min mamma på besök...Hon har blivit gammel farmor till en så söt liten kille som var på besök..Min ängla systers son ,har blivit pappa :-).Jag och sonen tog fika på mer eller mindre stående fot där och Gratta de ny blivna föräldrarna med en hjärtformad gjuten sten med texten du vet väll om att du är värdefull....
och handvirkade converce tossor ,,två par ,ett par ljus ljus gröna och andra himmels blåa....Vi skulle ju skynda för att hinna laga mat och äta hemma innan jag skulle till jobbet..

de var den förmiddagen..Sett underverket :-)

Lek lögastrand

Stanna på lögastrand idag..Lekparken var väll så där...Ganska tråkig men rolig med pappa med...

Absolut....

den bästa semestern jag har..Att ha en liten på 2,5år är inte att man ska fara omkring och hinna med så mycket som möjligt på den korta tiden....Utan de är att få va ledig,få va hemma och de är precis de vi har gjort..Sovit ,ätit,lekt med vatten och vart ute..Hur underbart som helst..I går mina stora syskonens syster med sin familj över..Texten kom inte med såg jag idag..
Idag hälsa vi på lotta..Vi blev över bjudna..Och fint väder är det så vi cykla över...Lotta har mycke att titta på,fin gammal lastbil,traktorer och djur :-)

Vi hamna bland getterna..

Men de skutta bort när min son kom för nära..

Sen efter att vi hälsat på,,, gick vi hem hela vägen.De Tog lång tid då sonen envist skulle hålla den stora cykeln i styret..

En sly pinne som sonen fick med sig av lotta följe oss en bit...
Skön förmiddag i solen idag :-)

Jul. 16, 2014

Vi fika ute..Kaffe och nån almondo jordgubbs tårta,helt okej..
De små pojkarna busa med vatten pistol och gevär..En och annan duch blev det man fick..Och skratt i luften...
Roligt var det och sommar är det..

De hade sin jätte söta valp med sig,som våra rackarhundar fick äntligen träffa i värmen..
De blev så glada över mötet..Min älskade nalle han var bäst tycker jag..

Systrarna släpper loss:-) Och jag är skit glad ( överlycklig)att de har varandra även om de kanske i bland blir på låg nivå :-)
Att de lånar små folkets saker..
De är roligt, kärlek och sommar .Hur bra som helst..Älskade barn,jag skriver/ säger bara Sluta aldrig leka.Älskar er <3

En ren hemma dag

Solstrålen i tältet,full i bus :-)

men tillslut somna han i pappas famn..

Och jag sov till strax efter sju i morsse..Jag lät han sova vidare i tältet..
Jag gick in och gjorde kaffe fast jag var skit trött..Lät dörren och fönstret va uppe så jag hör om han skulle vakna..Men klockan vart nio och då gick jag och skulle väcka han..
Öppnade tältdörren och vem ser jag ,sitter där ganska yrvaken och jätte glad..Jopp ,han :-)
Vi satte oss och myste där inne en liten stund..Innan vi börja dagen..
Vart en hemma dag ..Jag rensa och körde i väg allt till en miljöstation..

sommar o tälta

Tältar..Blir en spännande natt.Får se om de blir nån sova.Klockan är mycket och vaken kille :-/

skogen

Bland stenar stockar pinnar och bär Var vi i går en stund ..Fötterna i stoppade i gummistövlar..Jag tänkte se om jag fick i hop lite blåbär till en paj..Men han ,min son klättra upp i stora stenar och inte vågade komma ner själv..Jag Hoppades fånga hans intresse för att äta blåbär som fanns i mängder i backen..
Lite fick vi hem iallafall ,av smultron o blåbär...

Borgåsund

Idag..Efter middags häng vid cafet...Så mysigt bara jag och sonen titta på båtar och satt på bryggan och hängde med bena ovanför vattnet sen...Han har givetvist flytväst på sig..Så vild han är...Meningen var vi skulle meta men de gick inte idag,då han var så busig :-)

Kvälls utflykt Östra mälar strand

En tur till Östra mälarstrand senare gjorde min sambo och jag med vår son..Lilla stora tjejen ville inte följa med..De är så mysigt över vattnet sitta där och höra ljudet av kluck kluck vatten..
Vi beställde glass ,och kaffe tog jag..
smarrig snickers,deras egen meckade snickers "varjant" är snuskigt god....
Lata dagar är helt underbart..

Utflykt innomhus

De är varmt fjärde dagen,super varmt och sonens axlar är röda..Så idag blir de vila huden från sol och vatten..En utflykt för att se små kycklingar..En stund på jobbet blev det ..
I veckan har de kommit tio kycklingar..så himla söta.. Svårt att låta bli att plocka upp en i handen..:-)

Åter tillbaks

Idag på min tredje semester dag åkte jag och sonen till jorsgubbs landet..Vi plocka en massa..Han var så rolig där..Han höll i en jordgubbe hårt..De blev mos av den i handen .Sen ropa han högt till de andra -Min..min..min så fort de kom för nära oss..
:-)
vi åt och plocka..Hemma gjorde jag smothi ,av gubbar och banan åt oss till mellis..