Farväl idag

Fick lillebror göra idag av Saara vid kyrkans kapell..För han är saara inte bara en syster..
En jätte kärlek..
Jag och han tog bilen hemifrån, sen mötte vi Rasmus pappa där..
Jag hade visat och förklarat och berättat för Rasmus innan att Saara är död, Hon hade ju varit svårt sjuk mm och nu orkade Hennes hjärta mera,, så den har stannat och allt står still och stannar..
Man förvaras i kallt rum så därför kommer hon vara kall..
Han fick se ,
och jag höll i saaras hand ..
Jag lät han känna på Saara..
Han fick se att posten från han var där i kistan..
Han var fundersam och rörde sig mellan pappan och mig Vid stolarna...Vi berätta då han frågade, så gott vi kunde svara åt han..
En stund.
............
Efter mötet gick jag och rasmus i höstvädret en promenad på kyrkogården..Jag berättade om hans pappas systers plats, om en kompis barns pappas plats mm när vi gick runt..Att här ligger de vilar..
Efter en stund säger Rasmus till mig- Saara, är inte död, mamma..Hon sover, och har inge jobbigt mera..
Han fortsätter berättar , att de är bara han som har de jobbigt och pekar med fingret på plåstret på hans haka ..
Jag snabbt inser att jag har mycket kvar att lära mig..
Får mig en tanke ställare, att hur har jag förmedlat/pratat med han? Om allt..
För han är ju det fortfarande sin syster  Saara..
och han såg att de var lugnt.
Lugn o ro hade hon..



Kommentarer
Postat av: Hanna

Jag beklagar verkligen Saaras bortgång!
Jag har endast träffat Saara några gånger men pratade en hel del med henne och hon var en helt underbar tjej som inte lät hennes sjukdom ta över henne utan hon var alltid så snäll och trevlig och jag önskar att jag fått träffa och lära känna henne ännu mer.
Jag ska imorgon gå förbi kyrkogården här där jag bor och tända ett ljus för Saara för även om hon inte ligger här så vill jag visa mitt stöd i hennes bortgång.
Känns så hemskt när en sån ung person ska behöva gå bort och även om hon har det bra där hon är nu då hon slipper vara sjuk och sitta i rullstol nu är hon fri.
Mina tankar går till dig och Saaras andra anhöriga och speciellt till lillebror som mist sin syster.

2015-10-16 @ 18:06:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0