Sten

Idag har jag varit i stan och titta på gravsten..

Jag vet formen på stenen,hur jag vill ha men färgen började jag tvivla på..
Jag var inställd på svart och slät..Men när jag står där och tittar så var grå och ljus fin oxså..

Allt kändes så,speciellt..Fjäril färdig tryckt och en låt på radion spelades när jag står och tittar på den stenen i butiken ,från begravningen..Saara hade en tro om fjärilar..Och den låten spelas aldrig,Så jag kom av mig helt enkelt..
Jag sa att jag måste fundera och återkommer..
...........
När jag sitter sen i bilen utanför på parkeringen så kommer det en skata och sätter sig på bil dörrhandtaget..Märkligt tänkte jag..
Ungefär hur vanligt sker sånt?
Jag har aldrig hört eller sett..Skrämmer i väg den till nytt och nästa ställe..
Där är den konstiga pippin som picka,knacka på min bil..
Tänkte på Ssaras tro  om djur..
Kunde inte låta bli att titta vad  de står om skatan I solögans bok..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0