Vad blir det för mat?

Först efter operationen levde jag mer eller mindre på is och glass..Och gick omkring och frös eller så låg jag nerbäddad under massvis med täcken och filtar..Men de var jättd skönt för halsen..Bedöva Gott..
Jsg elda hemma så vi hade en temperatur oftast runt 25-27 grader innomhus,för jag kände mig kall..
I början av veckan från kallt övergick jag till potatismos i massa dagar..Kändes i går som jag hade levt hela mitt liv på mos ..
Men idag laga jag något gudars gott..Fräste lök och massa vitlök,tre klyftor i olivolja..
Dela körsbärstomater och la i.
Lite hackad färsk 
chili,som jag även tänkte försöka odla själv..Blanda jag i..
La i även färsk spenat och rörde runt med en trä slev..
En skvätt grädde och så fick de koka ihop..
Färsk basilika och salt och peppar krydda jag den med..Koka pasta till och blanda i..
Mjukt för mig att äta och jätte lätt att göra..
Sån rätt är alltid välkommet..:-)
Mumma dagens lunch;-p

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0