Semester dag

Igentligen är de min riktiga första dag på semestern i dag..Lille mannen vaknade jätte tidigt idag..Pulade mig upp ur sängen fast jag var jätte trött...Drog på mig en morgonrock,som skulle behövt tvättas för länge sedan tbx..Under armén tar jag med täcket och på vägen ut till micron,för att göra en flaska Välling..Kastar jag täcket i soffan och slår på barnkanalen på tvn...Lille mannen förstår att nu morgon mys är på gång och klättrar upp i soffan och boar in sig i täcket..
De här är lugnet före stormen ungefär...
Vi somnar förmodligen till för vaknar av mobilen ringer....En av dottern ringer som jag trodde sov...
De blir rivstart upp och puls,Ringa 112 på en gång..Sen gick de fort..
En bekant ambulans man kom...Han talar om mitt i allt ,de bästa med jobbet är att man får se en annan sida av folk,och ler..I oväntade situationer....
I samma situation ,slår de mig, Hjälp ,här står jag klädd i morgonrock,Fötterna i stoppade i mina tjocka vinterstövlar..(ifall jag var tvungen möta upp dem ).Håret i burr ,åt alla olika håll..Blek och skit trötta ögon..
Vilken Nice syn?
Ha nu var ju du/han skit rolig tänkte jag,men sa de aldrig..
Utan skämdes lite...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0