Kär,kärlek

Möttes upp på Rasmus dagis av en flicka i runt femårs åldern..Man såg hon blev så glad över att se han...Hon hade nog väntat?
Jag ställdes ganska snart av en härlig fråga som fick mig att må gott hela dagen..
Vem är jag kär i?fråga hon av iver att få svar på,och att få berätta själv åt mig....
Jag svara utan problem de självklaraste för stunden
-jo Rasmus pappa,min man..
Hon tittar på mig som nått var fel,eller inte klokt..(vilken miss?)
bara?svarade hon och lyffter frågvist ögon bryna mot oss..
fick mig en tanke ställare här...
Ja för på första plats är jag kär i Rasmus sen minns jag inte men de var olika platser kärleken låg på,de var solen och de var plexus och nån blomma från deras trädgård och nån pizza ,berättade hon att hon åt som hon var kär i..Listan vart till nr 15 innan våra vägar skildes..
Men barn är väll härliga?deras synsätt på livet faschineras jag av..
Vi har mycket att lära av barna om vi vill...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0