kulturer

Härom dagen fick lillgrabben ett paket,av en utlänsk jätte trevlig kvinna.Inslagen i presentpapper och pyntat med lite jobb och hjärta såg man.Min första tanke var men han fyller ju inte år,lillgubben.
Kvinnan nämde till mig-barn tycker om gåvor:-)
barn är gåvor åt oss.du är glad över din son...
och släkten din går vidare annars inga barn och den dör..
.............................

Tänk va vi tänker olika,från vart vi kommer ifrån i världen.Jag tycker de är intressant hur vi ser på saker och ting.Vi nordbor upplever jag väldigt fyrkantiga,tråkiga,gnälliga..
...........................................



En sak till som jag tänkt på.
Många utlänska barnfamiljer bor nära sina föräldrar för att få hjälp med hushållet och barnen.Här hör man ju att man ska vara självständig.Inte besvära .
........................
Vid nya möten mellan två utlänska vänner,spelar ingen roll om de är två kvinnor,så pussar och kramas man.

Skulle jag börja pussa mina vänner på kinden när vi sågs,jag tror de skulle tycka jag var äcklig? eller?
............................................................







i presenten låg en dvd film bosse bogserbåt,som hennes barn vuxit ifrån..








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0