Om 23dagar

 
 
 
Har de gått 3 år sen.
Finns inte en dag som går utan att jag tänker på henne.
Försöker minnas,den dagen Hon begravdes.De som jag minns -de var så sorgligt men vackert,Så fint..
En fågel kom och kvittra under begravnings sermonin.Solen titta in genom fönstren då oxså..Men bara en kort stund.
De var din dag,jenny.Precis som skrivet på din dödsannons....................................................................................................................
Jag minns dikten som marina läste.Låtarna som spelades..Ordet morfars ögonsten,sägas av prästen Mari.
Du fick med dej,Brev,Gosedjur,som du haft i din säng här hemma.
........................................................................................................................................................
Himlens vackraste ängel,Klädd i sin röda klänning med vita prickar ,Som hon själv hade köpt och tyckte om.
Jag smycka henne med sina  smycken i bårhuset.Några av Guld,men jag viste att hon tyckte om dem..För mej var de viktigaste att hon fick de jag viste hon tyckte om.. 
Jag bädda Ner henne med sin egna kudde och täcke då hon var klar.
Så mycket kärlek tog hon med sig av mej i kistan..
Älskad o Saknad <3 hon är
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0