Tråkig jag?

Om de ändå vore 27dec.?.Vore julen över..Just nu känns de som jag är mättad av jul redan..
Jag tycker verkligen om jul,tiden...Men jag känner bara de är jul så mycket...Inte lagom dos..Allt är bara så överdrivet stort..Men håll med om det ?
De ska lagas mat,bakas ,pyntas,kokas knäck bla bla .Köpas julklappar hit och dit.,som ska lämnas innan jul helst....Och vad ska man köpa?är ju de största frågan .
Man ska åka tända ljus vid gravar..
Hinna med jul middagar och fika hos andra ..Bara vara "spyfärdigt"över trevlig...
Åhhh ,kan inte julen bara vara över ,med en finger knäpp...

Slår man på Facebook så är mer än halva om jul.vilket jag gör dagligen ..Går man och handlar ,så möts man av jul i sina sinnen..
..........................
Vet ni att de finns folk som inte har mat på bordet?Som inte har råd med julklappar..Människor som är ensamma och övergivna...Som inte har nån att dela julen med..
De finns barn som inte räknas med på grund av separerade föräldrar..
Gamla människor på olika hem...osv
Är de nån som tänker på dessa? Eller är vi tacksamma? att vi inte är en av dem....?
........................
De finns mor och far föräldrar som ruinerar sig,på grund av att man vill göra alla glada,med dessa julklapps inköp...
Jag vill bara att man kanske ska ta sig en tanke ställare...
Att julen är gemenskap och kärlek...
all kärlek åt er läsare...





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0