Sprid!!!Pengar behövs...

Nu vill jag testa en sak.
Ni som har barn eller barnbarn, kan ni tänka er känslan av vanmakt om det näst värsta skulle hända ert barn? Men ni är där, med ett barn som har ont och tvingas uppleva smärtsamma och skrämmande behandlingar och du kan inte göra någonting för att lindra, du kanske inte ens kan vara med i rummet av medicinska orsaker. Känn på den vanmakten, frustrationen och ilskan!
Du tvingas dessutom bo trångt mellan ditt barns sjukhussäng och ett annat barns säng som i sin tur har sin förälder där. Det är lyxtillvaron för det är ändå bara 2-sal, sen har vi 4 och 6-salarna…. Du har en hylla i kylen och delar spis och micro med flera andra. Inget privatliv annat än då du låser om dig på toa eller tar en snabb dusch, oftast i kallvatten för ni är så många om just den.
Tänk dig då att leva så i ca 1/2år
Tänk dig då att efter den perioden erbjudas ett lugnt, stort eget rum. En dörr att låsa…. En egen dusch, egen kyl, eget speceriskåp. Att bara dela kök o spis med kanske 2-3 pers ist för 30.
Visst skulle du vilja att fler föräldrar till barn som drabbas av svåra livshotande sjukdomar får ha det så.
Så nästa gång du betalar räkningarna, skänk en slant till ditt närmaste Ronald McDonalds hus, en tjuga eller en hundralapp, summan spelar ingen roll för många bäckar små…
Bra! Då börjar du med att dela det här och uppmanar dom som du delar till, att dela den vidare med samma uppmaning. Här hittar ni ert närmaste hus.
http://www.ronaldmcdonaldhus.se
 
Jag rundar alltid uppåt då jag handlar på Donken.
Mynten i plånboken jag bär på,lägger jag där ofta,som sagt många bäckar små..Jag är ingen rik jävel men jag vet att jag blir inte lycklig av pengar.Jag klarar mej ändå.Och jag vet att de behövs Här..'
Jag har levt i den här världen <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0