Onsdag o mitt iveckan

Man kan ju undra i bland -vad är meningen när man skaffar barn?
Vad är meningen med va singel ,sambo,skild, gift bla bla
Vad är meningen med att jobba?
Vad är meningen med Med att bo i Hyresrätt,Bostadsrätt,Radhus o Villa osv??
Ja ibland kan man ju faktisk bra undra....

Vad är meningen med livet?
Jag vet ...vad är meningen med mitt liv....
-Men vet du??

Viste du att Våren är den Värsta "svåraste" tiden för  ett förhållande. att överleva..
Viste du att förhållande som inte Har gemensamma barn Löper större risk för skildsmässa...
Viste du att om man är gift har man större risk för löne förhöjning...Om du är arbetslös Har du större chans till fast jobb om du är gift...Varför vet jag inte??
Hyresrätt o villa är väll en smaksak för var och en..Smartast är faktiskt ju Hyres rätt,DU FÅR KVALITETSTID...Bara lyfta luren för att få de fixat..=)
Läste att allt flera säljer sina Hus pga tiden inte räcker till för trädgård skötsel osv.Allt flera andvänder rotavdraget för att de ska fixas dittan o dattan.Och då kan man undra,Jobbar vi mera,eller vart tar tiden Vägen??
Tiden bestämmer ju var och en vad man ska göra med den...
Förr i tiden cykla man mera till och från till olika ställen,Nu tar man BILen..Jag jobbar på ett äldre boende,och man har hört,cykelsemestrar till Västkusten osv...Knappt man tror de är sant vad man gjorde förr..Nu har man knappt tid att ta fram cykeln,När våren kommer..
De är 2011,Vart är våran värld på Väg?Allt flera mår bläää,man har mera krämpor,man äter mera skräp mat och allt flera lider av över vikt...Så många som äter antidepp piller har väll aldrig varit så Hög som nu..allt flera tar avslut på sina liv i för väg....Jag tycker de är skrämmande ..
Har själv varit med om både skildsmässa ,psykisk o fysisk misshandel,ekonomisk katastrof,,sitt barn i självmord osv,men skulle aldrig Lägga av att leva för det..
Och jag hoppas du som läser det Här ,tar dej en tanke ställare....
Sänk ribban om du har ställt den för Högt...Höjj den sen När de känns bra för just dej...Njut av de som är gratis-Solen,luften,marken som du står på <3 Utsikten du ser..vattnet du kan dricka ur kranen...i somalia är de bara 30% som kan göra det...
Va mera aktsam o tacksam över saker o ting i ditt liv

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0