Torsdag

Har vart till kapellet i svedvi..Ligger en bit ut mot landet från mej..
Mats(begravningmannen)mötte upp mej..Bara synen av honom kändes genast lugnare..jag varva ner..
Han visa mej allt,vart hon låg..Tryggt o säkert allt kändes,proffitionellt,bemötande..Jag berättade att jag hade ett guldhalsband som jenny fått av sin kille,som jag ville hon skulle ha på sig..Allt va okej..
jag gick in till jenny.Hon låg så som jag hade bädda ner henne.Fint,de såg skönt ut.Rogivande..
Tårarna kom på mej.Varför? ska du ryckas bort ifrån mej..varför?jag grina o grina,smekte henne ömt över  kinden,berättade hur mycket jag älskade henne.Hur mycket vi saknar henne..
Tiden gick så fort..efter besöket stod vi och prata en stund utanför..Han är jätte bra att prata mej.Jag förklara,om min känslor inför onsdagen,min stora oro,förstår inte hur jag ska klara av begravnings dagen,De är jätte jobbigt,jag vill inte ta farväl...se henne sänkas ner i jorden..jag bara vill inte.men han sa att jag har nog redan gjort allt de jobbiga med påklädning,lyftet ner i kistan,bäddat om henne..osv..
han bekräfta för mej,med de orden,du har ju klarat av de,att de kommer va en jätte fin jenny dag..
För de kommer va en Riktig Jenny dag..Hon döptes ju på samma dag exakt 20år sedan,å nu åter e vi samlade i kyrkan för henne..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0