en,o två funderingar här i livet

En fundering här i livet,som gäller min dotter jenny .jag hittade henne i sängen död...
Tiden efter det har varit hemsk.Jag fick ta ansvar för begravingen,mitt i den kaos jag va i..Jag skulle räcka för de andra syskonen,oxså som stöd..så bearbeta min egen sorg o kaos..Å trasig e jag,efter att ha hittat henne dö,kändes som mitt hjärta slets ut utan bedöving..Å inget kan jag göra....
De ända som fanns o ställde upp var Jörgen.och sen kom efter en tid jennys syster pilla in i bilden oxså..pilla sa- ja jag vill se henne(vid bårhuset),,,de var precis som hon ville verkligen se om hennes syrra är död,eller om det är en mardröm,för oss alla....Så kunde jag uppleva det..

Men idag undrar jag hur hade jag klarat mej utan Jörgen.Ja va tror ni?Jenny hade människor som far ,släkt o vänner,men de va som ?ja jag vet inte vad jag ska säga..Finner inte orden...(Upptagna med sitt)
Hon var en tjej som ställde upp för de flesta,för andra..men jag undrar va fanns de för henne?Livet är bra orättvist.
Jag har Letat efter svar som en dektektiv i allt jag har kunnat hitta för att förstå nått..bland anteckningar hennes få vänner,ja i stort sett allt..
för frågan e Varför?
Jag har kämpat med all begravingskostnader o få de å gå ihop ensam..Nu är de dax för att kolla på sten oxså..De är inga små summor sånt handlar om,Bidrag kan man få från kommunen men de är bara 6400,när man inte har nån försäkring på sig,so hon inte hade..Å de får du ingen sten för som täcker  gravyr osv..Har endast sjukpenning idax läge och den är baserad på deltidsjobb,,men vad gör man?
De här är verkligheten,Å jag gör de så gärna Kämpar för en ängel,som rycktes bort alldeles för tidigt...Men de berörda ska fan skämmas...
Skönt att skriva ur sig..


Kommentarer
Postat av: Pernilla

jag håller med dig,finns några som ska skämmas. riktigt skämmas.

2010-08-12 @ 22:35:28
URL: http://zpernillaz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0