Stall tjänst?

Idag hade jag lovat ta stallet åt min dotter som skall plugga Extra  matte på Högskolan...
Hon är så himla duktig,så jag måste va oxså duktig på ställa upp..De kallas "team work"..
Regnar gör de oxså ute,vi har en bit att gå.Men vi trottsa vädret
(Dålig bild,dåhan rör sig bort från regnskyddet)
 
Att ta stallet innebär ungefär 40minuters arbete...Jag började med att packa Hö och väga höet jag packa..De är viktigt att Han håller sin vikt.Lite lagomrundis=)
Sen Tog jag hällde upp lite Havre i krubban.
Fortsatte jaga kottar i boxen...Å de är ett göra!men ganska avkopplande ändå att göra det tycker jag...
De är lika bra att låta grabben gå inskolning i stallet...
Flög kottar  i luften till skottkärran..Rasmus tycker de är kul,men ingen rolligt när man missar...
Med tungan rätt i munnen bara köra i gången......Har tömt ett lass..
sen var de att fylla på i Hinken vatten...Klart ...
Ganska häftigt att ha häst ändå=)

Kommentarer
Postat av: Saara - 21 Med syndromet Klippel Trenaunay

Hahah vad du skriver roligt :D

Svar: Nu ba måste jag kolla va jag printat ner då=)
40år och mamma o ängla mamma

2012-12-02 @ 02:48:01
URL: http://flickansaara.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0