Jultradioner

Iår är Rasmus så liten  och han kommer inte komma ihåg det ,och tjejerna så stora att de inte tror på tomten nån längre,men Nästa år,så ska jag försöka skapa Nya jultradioner ...
Som litet barn vad jag minns av mitt,Var de att Vi fira i vårat stora hus på frössvivägen..Jag minns min pappa snickrat i hop barbie klädgarderob åt mej och även min kusin fick ett likadant..I julklapp.....
De flesta av släkten och farmor kom till oss...De var jul de=)
Tomten kom,De kunde vara våran farmor som var utklädd eller pappa..
Julmatengick i finsk tradion..Leverlåda morotslåda mm stog uppdukat...
De var mycket jobb kring det och glädje...Men de var jul..
Jul tradioner som jag ska försöka föra vidare är julkalendern(öppna och titta på den på tv), att jultomten kommer och julmat..Titta på kalle på julafton.Att baka hemmalagad julgodis mm och han ska få vara med i hopkoket i köket.Bygget av pepparkakshus...Att vara delaktig  i Pepparkaks bak...Ställa ut julgröt åt tomten på julmorgonen..Att klä julgran..
Att åka på julotta...Att följa med på julmarknad...mm
 
Jultradioner jag inte ska föra vidare är julklappar i överdrift..
En jul ,då tjejerna var små.Fick de så mycket julklappar så de orkade inte öppna dem..De av bröt med lek i skohögen i Hallen...Gissa om jag lärde mej en läxa...Hm?Julen försvann då..
Där satt de och stoppade ner sina små fötter i våra vuxnas skor...Men de är väll lek,att få klä ut sig...
 
 

Kommentarer
Postat av: Saara - 21 Med syndromet Klippel Trenaunay

Julgröt till "tomten" ställer man väl ut natten till julafton innan man går och lägger sig?

2012-12-15 @ 01:03:07
URL: http://flickansaara.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0