Väntrum

Tavlan i väntrummet som är i en korridor. .
Tidigt och jag är första patient för dagen..
Jag hade min son med mig, Han hejar på allt och alla..Nästan lite jobbigt men jag lät han fortsätta..
Lärorikt för han..
........
Jag studerar denna stund,
Trotts sin lek med leksakerna som står där till låns för barn,,
 så ser han bortom allt, Alla som går förbi..
Hejar med ett leende på läpparna Och de smittar av sig..
Han stannar upp och  tar sig tid..
Varje person är /var viktig för honom, gammal, sjuk eller personal , kunde man se..
En farbror och en läkare stannar upp och beundrar denna varelsen på avstånd och säger
-Vuxna skulle ta till sig lite mer av er små Och inte bara springa vidare Här i livet..Vi blir gamla tids nog ändå..
.......
Jag fick träffa läkaren och lite blodprovet togs på mig..
Blev fortsatt sjukskriven..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0