Samtal ett och två igår...En onsdag

Igår lämna jag sonen på dagis kl åtta på morgonen.Åkte sen direkt vidare på samtal, för min egen skull..
Många tankar for runt , den långa vägen dit..
Jag kommer fram till huset, som ser ut som en förfallet gammal herrgård långt ute på en åker..
...............
Den första som välkomnar mig är en huskatt.
Den stryker runt mina ben på den stora gråa sten trappan
Dörren öppnas och jag blir omfamnade av henne..
Välkommen.
...................
Hon frågar om hon får tända ljus för min dotter på de stora robusta köksbordet..
Häller upp kaffe till oss och vi sätter oss ner..
............
Samtalet börjar....
Om mig som mamma..
Om min sorg och andras..
Om mig som person..
Om mina känslor..
Om besvikelser.
Om mina andra barn..
Om att jag är på väg in i ett nytt kapitel av mitt liv..
Om rädslor. mm.
Hela mitt liv har ställs på spetts nu..
Ihela två timmar och jag är bara början av det..
...................
Andra samtalet var med prästen tillsammans med saaras syskon..
De var tungt ..
Prat , tårar och ändå kände jag någonstans att de var början på något nytt..




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0