Förra söndagen..

Jag ska pröva skriva ner några rader.
.Fredag ,en vecka sedan..Jag satt i bilen med min glada treåriga son på väg hem ..Fem hundra meter innan vi skulle svänga hem, så ringer  det i min telefon,hemligt telefon nr..De är oftast min mamma eller från sjukhuset då..
De var från sjukhuset.En tung tystnad kommer som väcks av en läkare röst..
De var de här samtalet som kom nu , som jag har levt i inre skräck i sexårs tid..Rädd
Verkligheten av vårt liv, av min svårt sjuka dotters liv..
Jag minns bara ord, av hela samtalet,som ledsen men jag tror inte saara kommer klara sig..Hjärtat kan stanna när som helst mm..
Jag blev ledsen av både orden och att inte han förstog att hon är en kämpe..Min kropp skrek inombords , -men hon är en kämpe, ni har fel, men orden kom inte fram från mina läppar..
                               .......................
Saara somnade in på söndagen kl 2355..Nu hade hon kämpat klart..
                                ......................



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0