De var en Dröm jag vakna till idag..

De sticker till i bröstet..De gör ont i en arm.Jag sluter min ögon..Försöker koncentrera mig på andningen och hoppas de går över..
Jag känner de blir allt jobbigare att andas..Jag försöker berätta det för mina nära från sängen  att Larma..
Larma för guds skull tänker jag..
Secunder av handling känns som evigheter ..
Ett ljus långt bort av lättnad ser jag men kommer snabbt tillbaks..
Åh inget fungerar snart av mig..
Hjärtat.Saktar av
Andningen,avslagen.
Jag blir kallare..
Jag reser fort ,till min älskade bror som ligger i sin mammas och pappas säng och de var inte meningen att göra honom ledsen. .
Han gråter.Han rör sig efter mig, i sin dröm..
Jag säger till han , du måste stanna..De behöver dig nu..
Berätta för mamma att du älskar henne varje dag, från dig och mig..
Jag måste gå nu älskade lillebror..Jag finns i din närhet..Du ser inte mig, men du måste tro mig..Jag är din syster och du min lillebror..Du är stark lillebror..
Jag har inte så mycket tid kvar nu..Allt håller på stängs av i mig..De blev inte som jag tänkt mig.,

Vänta ,hur kunde jag varit hemma, när jag ligger kvar i sjukhuset säng?
Jag ser mamma
Sjuksköterskan,
Pernilla.,
Jag..
Natt lampan lyser svagt..
Mina nära gråter och jag kan inget göra..
De håller mig i varsin hand, men jag står bredvid. .Tiden stannar..

Jag hör ekot av deras gråt..
Jag ser min syster jenny, morfar och många andra långt borta..
Jag går..
Jag lämnar kvar ett leende på mina läppar..






Kommentarer
Postat av: Anna

Så fint skrivet <3
kram

2015-10-13 @ 16:05:23
Postat av: Tove

Otroligt fint och rörande skrivet. Många kramar.

2015-10-16 @ 11:03:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0