mitt i veckan inlägg

idag var jag och sonen och handla i stan en massa mat på fm..Då jag stodd och packa in alla varor i bilen på parkeringen så kom en kvinna i min ålder fram till mig..Hon hade två blåtiror på båda ögonen..Såg allmänt demolerad ,men annars välskapt utseende.Hon fråga om jag hade en femma eller en tia till hamburgare..Hon berätta att hon var så sugen..Och mina småslantar som jag ibland har de lägger jag i lillkillen sparbössa,så jag har aldrig..Jag svara nej tyvärr ..
Tre secunder senare sätter hon sig i solen på en parkbänk alldeles brevid mig,gräver i sin rygga som hon släpat med.Upp tar hon en systembolags öl..De är så sorgligt men sant för mina ögon allt jag ser..En trasig kvinna i min ålder helt i sitt missbruk..år 2013..
Att man väljer den här vägen,har jag så svårt att förstå.Men jag förstår vilket starkt beroende de är..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0