Kaos heter det

Herregud va olyckor de skedde igår..Här var de snön som ställde till..
Min dotter skulle ha en bokad taxibuss hem och de ställde till för oss...
När jag skulle boka,var de upptaget i nästan en timme.
Sen hamna jag i telefon kön tillslut.Bara ien 1/2timme innan de snart skulle vara min tur.
Rösten som ekade i andra ändan
-Du har plats 1 i kön.....(hur många minuter som helst i mitt Öra)
Men fan de blev ju aldrig min tur,de blev  min otur.Samtalet klickades bort av dem,bara så där..
Åh,,,
 
Jag hade ingen vidare lust att åka nånstans,De var som stopp över allt e 18 osv...Så var tanken tidigare..
Men hornen växte fram sakta på mej..
Ut och sopa fram bilen ur snön och startade..
sen går bilen i baklås,Men hur kul är det..Bilen brummar och jag utanför..In igen och hämtade reserv nycklar och rasmus och så iväg.
Långa köer från stan över allt..Jag borde ha blivit en taxi chafför?
Tog mej fram ganska fort på andra småvägar..
Man såg bilar fast både här och där..
Å på radion spelades,-  avbrott för Ny olycka skett...
 
Men Hallå!
Hur kör folk igentligen?Lätta på gasen ,Ha avstånd och var inte så stressade.....
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0