Riv start...

Lite annorlunda är att ha börjat jobba...Och från mammaledighet,från att tagit dagen som den kommer till heltid,Jiipii...Men jag har vart trött måste jag erkänna...
 
Jag tar de på fullt alllvar,med "fullaste" ansvaret..Jag har mina egna mål i Huvudet och de är bra att Ha mål i livet..
Jag sätter gärna ribban lite högre,för man blir så himla glad då man fixar...=)
 
Att få vara en sån betydelsefull roll i ett människoliv,de är inte alla som kan och får det...
Jag är lyckligt lottad och tacksam,som har alltid fått chansen ,att jobba inom vården..
 
Min dröm som barn var att bli hjärnkirurg,(länge.).Tyckte, Med borren i hjärnan var ganska fachinerande.
Jag var Nyfiken på livet som är där.
Tanken ,känslan och personligheten ,Singnalerna som signalerar,Jag ville veta mer av människan där inne ihuvudet...
Utbilda mig som uska och ganska många små utbildningar efter det..
 
Med 23 års erfarenhet kallar jag mej inte proffs,men har en del erfarenhet och kunskap med mig,allt ifrån psykriatrivård,demensvård ,sår o medecinsk mm..
 
 
Men jag vill lära mig mer,för varje dag är en ny dag..
Människan är Unik,Ingen är sig lik..De är ganska häftigt tycker jag..Ändå blir vi ofta behandlade lika? i livet om du tänker efter,fast vi är olika..
 
Alla har vi olika kvalite på livet..Vissa är lugna och andra är hyper..(ska hända nått hela tiden)
De gäller att inte tappa helhetsynen på människan..
Livs Historian är betydelsefull för mig,som ger mej  en bättre och ökad förståelse..
 
Idag är de en ny dag,den kommer inte åter..
 
Om man gör sitt bästa av dagen,Har du mycket vunnit=)
Acceptera varandra, som vi är ,är kärlek till livet.
Goda möten ger en trygghet, en grund att börja bygga på..
När man börjat bygga ger den ringar på vattnet..
Som Kan bli Nått stort...
Förstår ni?
De ena ger de andra och de blir inte tugnt för nån...
 
De är bland annat därför jag är kvar innom vården...Dom dagarna som jag upplever är tunga är då jag glömt vårda mig själv..
Så glöm inte vårda dej själv,sänk ribban om dagen är tung...
Ha en bra dag=)
Tjingeling <3
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0