Näe Nu,är de bra,Tycker jag!(i måndags)

De blev en ansofie sväng med kaffe på morgon fm.Jag har inte sett henne på evigheter. och de är alltid så mycket vi har att prata om När vi ses...himla Kul iallafall=)

Sen iallafall ,
senare på dagen var jag tvungen åka ner till fkassan på stan.Hade rasmus i barnvagnen
och deras kontor låg på våningen ovanför där i trapphuset jag stod i..I stan..
Isamma hus finns en massa annat oxså som socialkontor,skatte myndighet mm..

vi tog hissen med en hög indvandrare,men de skulle av på socialkontorets Ekonomi våning.Jag ska poängtera att vi var de enda vita i huden i hissen som var så inklämda med barnvagnen i ett hörn.Hissen var proppfull..Många tankar for i huvudet Här,Men tänk om de blir Urfunktion i hissen Nu och vi skulle bli stående en stund.De kacklar på deras språk .
Jag kände mej verkligen som utomlands,men de var jag ju inte..Iaktog en av dem som var i 45års åldern.Klädd med Utseende ,dyra kläder,stank en halv flaska parfym minst..Några av dem hade hurklen på sig..
Jag är absolut ingen rasist,Har arbetskompisar av utlänk härkomst mm.
Men jag kan som inte förstå,Vi har så många svenskar som inte har mat på bordet hemma,De varslas allt mer jobb,fler o fler blir arbetslösa..När vi inte har jobb åt dem som finns här,så ändå får man uppehälle tillstånd...Jag vet att vi aldrig skulle få samma chans om vi skulle komma till deras land..
Och jag är fasiken inte rasist i mina känslor,Utan Rättvis.

Alla måste ju LEVA..men med jobb...

Inlägget hade jag börjat skriva om i måndags men hade glömt trycka på Publicistet rutan..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0