Frågor -svar

De händer att jag får frågor om Hur jag kan va så glad,med tanke på allt man har gått igenom.
Hur jag har gjort ?Vad har jag fått för hjälp kring allt??osv

Ja,Jag vet faktiskt inte Hur jag ska svara..Jag har inte fått så mycket samtals hjälp,men har sökt hjälp själv,Kring jennys bortgång..Mycket handlar om Hur man tänker?Har man skuldkänslor?av kanske tjafs man har haft..Man kanske har sagt för mycket..Inte ställt upp för henne fast man kunnat..
Själv känner jag att jag har Nog ganska rent samvete,jag har inte kunnat gjort mer..Hon viste om min kärlek till henne..mor o dotter relation,utan sin biologiska pappa,är tuff i bland...
Hon mådde dåligt och vi sökte hjälp,de va så mycket som fanns i hennes liv som var värt att försöka få ordning,lika mycket som tog på henne..Tog fruktansvärt...Ibland kan ord va mer sårande än vad man tror...så tänk på vad du säger...Ord sätter sig i minnet..Ställa upp på sina barn,de är att visa kärlek och föräldra  ansvar//Vuxet ansvar...De är som jag skrivit förut,inte konstigt att så många barn  mår dåligt idag...Skrämmande siffror att så många barn är inskrivna på psyk,så många äter antidepp medecin..



Jag hade svårt i början att acceptera,att hon aldrig mer  skulle komma hem till mej..De gjorde Nå fruktansvärt ont i mej..Att aldrig mer kunna prata med henne...Ibörjan trodde jag att de här kommer att bryta ner mej totalt...
Men med tiden ,kändes som jag började leva igen.Jag började få en annan syn på livet.jag mår Rätt  bra idag..
Jag gick på samtal( privat samtal teraput,som inte var Knuten till sjukförsäkring,men jätte bra),var mycket i naturen och djuren..Isolera mej ,lite ifrån bekanta,som tog energi av mej,Jag behövde efter tanke,Utrymme att få växa...
Och jag har nog gjort rätt,Känner jag nu,idag..I morgon kanske de känns helt fel...Men jag lever här idag..
Och de jag kan bara säga -Lev ditt eget liv!!som känns bäst för dej..För de är ingen annan som kan veta vad som är bäst för dej...Tolka rätt här,Jag menar inte att de ska leva på andra,eller  att du ska köra över andra för din egen vinnings skull...
Se livet med kärleks full "tänk"..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0