Tårar o puss

Jörgen kom med jonas sen och hämtade mej o min hund,de är en svart labbrador i ålder 6 år,el sju..jag kan inte nu tänka klart..Är för trött helt enkelt..De tog på mej besöket i bårhuset..Hon låg där ,fortfarande så fin..De har ju trotts allt gått 17dagar..Jag grät,höll henne i handen..Den var kall.smekte med min hand o ville verkligen att hon skulle känna mej,att jag var där..
några ljus var tänt,runt om..Så lungt,fridfullt låg hon där på filten uppe på en bår,i klädd i vit skjorta,med några knappar fram.Precis som i en säng med lakan..
jag kom på att jag gömde bort helt o hållet att vi skulle ha köpt med oss en ros o lagt i handen..Jag var så full i mina innersta tankar,så jag kom av mej..Vi var där inne först jag med jörgen o sen kom även Jonas, de är jörgens son...De var så fint..Kan inte sätta ord på det..Jag pussa jenny i pannan flera gånger försiktigt med mina läppar..Kändes som jag aldrig fick nog..Älskar henne..
Tiden gick och,
på vägen ut så stod de två flickor utanför glas dörren som var låst..med mina tårfyllda ögon,så såg inte jag att de var pilla( jennys halv syster,på pappas sida) o nån mera..Va glad jag blev mitt i sorgen att hon dök upp..
Hon hade kommit för att träffa jenny sista gången..
Jag krama om henne,hon darra som bara den,med kroppen..Jag blev jätte orolig,över att hon ville så mycket,med att se jenny,om hon skulle klara av det?Kändes så osäkert..
Men hon stod på sig,övertala mej..Jag älskar henne,skyddar henne som de skulle va min egen dotter..Hon var så liten när hon kom in i mitt liv..
Vi gick in åter tillsammans,alla.
jag tror pilla blev tagen av synen..De var nog inte riktigt så hon hade föreställt,jag vet inte?
vi grät och andades i hop..pratade med dej jenny...
Å sen skulle bårhuset stängas.1545,men klockan var mera..Tack ni som jobba då,för att ni ställde upp för oss den här dagen..<3
Efteråt stod vi ute och prata en stund,tillsammans.Jag känner på något sätt ett lugn som har spridit sig i mej mitt i sorgen...Jag tycker de är skönt att jag orkade och fick en inre styrka att jag gjorde det..
De här dagen kommer göra att jag förstår att jag kommer orka,nu ta tag i allt annat praktiska med begravning..
Trotts allt så vart de en fin farväl av min ängel,som är fri nu...<3
Tack för i dag<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0