Dagen på begravningsbyrån

Nu har jag vart till begravningsbyrån.Fy va jobbigt de va,men ändå enkelt.Han var jätte bra Mats,som vi träffa.Ingen typisk Fonusmänniska,som var dyster o tråkig,att lyssna på..Eller sån här svart och vit klädd,så de skulle kännas att man var redan på begravning..
Men de är jobbigt,jätte jobbigt,ändå...Nu ska man börja tänka på allt,de praktiska kring farväl,som jag har så svårt att göra..Ta beslut om kremering eller inte?el vanlig ..?Vad vet jag? Han prata om nått att man skulle planera framåt,för mej själv och så?Plats..Men de var bara för mycket.Jag har inte tänkt gå bort eller så,men vist ska man planera hela tiden,de under lättar ju ..Vi prata om hur jenny va,och om musik,hennes smak..Om begravningsdatum,Vem som är präst då?O m blommor och att låta syskonen ge av sig i dikter som kan läsas.Om lite dekoration,och annons.blabla..Allt orka jag bara inte höra..Känns så ,konstigt..

Jag tycker det känns så svårt,önskar att jennys pappa hade vart delaktig...För jennys skull..Han har säker en annan bild av jenny..Han hörde inte ens av sig..Men de är han som får leva med det att jenny tittar ner nu,och ser han..Och jag tror att han förlorar själv.Jag tror att syskonen i längden står på jennys sida,och blir ledssna på han.Det finns inga ursäkter..
Han har ju möjligheter  att påverka.
De tog ialla fall nästan till klockan ett de här.Och jag är helt slut nu..
Ska försöka lura en stund och samla ny krafter,de är ju lugn oro,vila mycket som gäller..
Kram på er<3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0